דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות מידע שיווקי ומחקר שיווקי 

מאת    [ 21/11/2013 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 1914 פעמים ]


1. מערכת דיווחים פנימית- נתונים על מכירות, עלויות מלאי וכו'. אמין, זמין ולא עולה כסף.
2. מודיעין שיווקי- איסוף מידע על הסביבה העסקית של הפירמה.
3. מחקר שיווקי- איסוף נתונים השייכים למצב שיווקי מוגדר, העומד לפני החברה.

 

תהליך המחקר השיווקי:

1. הגדרת בעיה-
מדידת פוטנציאל שוק (כמה נמכור מהמוצר). לפני הוצאת המוצר לשוק.
מחקר עמדות (מהי עמדת האנשים כלפי המוצר). למשל אחרי הוצאת מוצרים,גאדג'טים, מתנות לשוק.
תפיסת המחיר (איך הלקוחות תופסים את המחיר, הוגן או לא).
הגדרת מאפייני לקוחות (גילאים, מין וכו').
תחזית מכירות לטווח קצר.
אפקטיביות פרסומית (האם הקמפיין היה אפקטיבי ביחס למטרותיו).
גורמים עיקריים לנטישת לקוחות.


2. יעדי המחקר (במידה ומדובר בנטישת לקוחות)-
נטישה בגלל מחיר/ תהליך מכירה/ מתחרה?
האם הורדת מחיר/ שיפור מכירה/ שיפור מוצר יחזירך?
זיהוי מאפייני נוטשים.
זיהוי שלבי נטישה (המקום בו הלקוח עומד על הגבול).
נאמנות נוטשים (לקוחות מזדמנים או קבועים).
שווי נוטשים (לקוחות רווחיים או לא).

3. איסוף נתונים-
נתונים משנייים ממקורות חיצוניים ופנימיים. חסרון- לא תמיד יח' המדידה זהה/עדכנית.
נתונים ראשוניים (נאסף לצורך ספציפי). כולל שיטות מחקר, כלי מחקר, תכנית דגימה ושיטת יצירת קשר עם הנדגמים:

 

איסוף נתונים ראשוניים:


1. המחקר מתבצע ע"י:
תצפיות (שטחי)
קבוצות מיקוד הבנויות מקהל המטרה (מעמיק אך לא מכליל)
סקרים (מחקר תיאורי) לגבי העדפות או התנהגות קנייה
ניסויים (מחקר סיבתי) לקביעת "סיבה ומסובב".

2. כלי המחקר:
שאלונים.
מכשירים מכאנים-
grocery scanners (מעקב אחר קניה בחנויות) ו- people meters (מעקב צפיה בטלויזיה).

3. תכנית הדגימה:
הגדרת אוכלוסיית המדגם (מי יהיו הנשאלים בסקר).
גודל המדגם.
תהליך/ שיטת הדגימה (כיצד ייבחרו הנשאלים)- שיטה הסתברותית (אקראי) או לא הסתברותית (נוחות, שיפוט, מכסות).

4. שיטות ליצירת קשר:
ראיון טלפוני (הפופולרי ביותר)- מהיר, זול, מקיף גיאוגרפית, עיבוד נתונים מהיר אך מוגבל בזמן והמוצר אינו מומחש.
שאלון בדואר (נדיר מאוד).
ראיון אישי- אינטראקציה עם לקוח, מוצר מומחש, כמות סירובים נמוכה אך יקר וחשוף להטיות מרואיין.

 

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב